AC vagy DC gyújtás kínai 4T robogó

Szerző: Giczi László

AC vagy DC CDI gyújtáselektronika?

Elsősorban a Kínai 50 4T, 4+2 csatlakozós elektronikára térnék ki!

CDI gyújtáselektronika vásárlásakor és cseréjénél, felmerül a kérdés "AC váltakozó áramú vagy DC egyenáramú elektronika kell a motorba?

Szemre vételezés:

Alapvető amit általában elfelejtenek, hogy megnézzék van valami ráírva a cserélendő alkatrészre!

Az AC-t általában nem írják rá, viszont előfordul a DC jelölés egyenáramú elektronikák esetében.
Gyanakodhatunk DC-re abban az esetben is ha 10A, 11A, 61A, jelölést látunk a CDI-n!

Nem tanácsolom méret alapján eldönteni, mert létezik DC-s CDI ugyanakkora méretben mint az AC!

Alap diagnosztika:

Van egy teszt, ami 80%- ban használható a diagnosztikára, mivel a DC gyújtás akkumulátorról veszi az egyenáramot. Akkumulátort kiszerelve nem indul be a motor!

Váltakozó áramú AC indul akkumulátor nélkül is, mivel generátor termeli az áramot!

A 80% nem elég jó, hogy ne tévedjünk, ezért kiegészíteném azzal, hogy nézzük végig a vezetéket még ha több munkánk is van vele!
A vezeték az akkumulátorról megy az elektronikára, maximum egy gyújtáskapcsoló van az áramkörben az DC.
Az alaplapról az elektronikára megy a vezeték az AC.

Érdekesség:

A kínai motorgyártók sem könnyítik meg a helyzetet, inkább nehezítik!

Amivel nehezítik a gyártók az a AC és DC keveréke. Ennél a fajtánál AC generátor termeli a váltóáramot, viszont ezt egyenirányítják Pl: A feszültség szabályzón keresztül.

Szakértelem:

Könnyebb helyzetben van aki ért az elektromossághoz, multimétert használatával a vezetéken kiméri a váltó illetve egyen áramot.

Az otthon végzett szakszerűtlen szerelésért, felelősséget nem vállalunk a cikk tájékoztató jellegű!

Szerző: Giczi László

GLmotor

FEL!